Latest Entries »

Promosi Ramadhan serendah RM110 sahaja untuk sebilik di Rozmey Hotel berbanding harga biasa RM140 sebilik.

Menurut pemiliknya, Datuk Dr Che Rozmey Che Din berkata, promosi terbabit adalah sebagai penghargaan kepada pelanggan sempena bulan mulia sekaligus memberikan penjimatan kepada pengguna yang memilih dR Rozmey Hotel sebagai tempat penginapan.

Beliau juga turut mengucapkan selamat berpuasa kepada semua umat Islam di seluruh negara yang menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak.

Untuk tempahan, boleh hubungi dR Rozmey Hotel di talian 04-7142433 yang beralamat di No 2, Jalan Kolej Heights Utara Commercial Square, Kolej Heights Utara, 06000 Jitra, Kedah.

10257985_10152083930456517_7857488350924408266_n-300x200

R Rozmey Group (dRG) meluaskan rangkaian produk perniagaan dengan nmemperkenalkan tiga rangkaian produk terbaru di bawah Rozmey Healthcare iaitu Rozmey Whiteglow Collagen Drink, Rozmey Detox Drink dan Rozmey Firming & Booster Bust Up.

Presiden dRG, Datuk Dr Che Rozmey Che Din berkata, sebagai permulaan, pihaknya memasarkan produk Rozmey Whiteglow Collagen Drink mulai 15 Jun lalu dan dua lagi produk akan dipasarkan secara berperingkat bermula 28 Jun ini untuk memenuhi permintaan pengguna yang mementingkan aspek kesihatan.

“Rozmey Whiteglow Collagen Drink adalah produk dimensi baru yang diformulasikan dengan ramuan semulajadi terpilih seperti Collagen, Grape stemcell, Aloe Vera dan kandungan aktif lain yang cukup efektif untuk mengekalkan keremajaan kulit, membersih, memutihkan serta mencerahkan kulit.

“Dalam tempoh sebulan pertama ini, kita mensasarkan sebanyak 5,000 set produk ini akan terjual selaras dengan permintaan di pasaran dan jenama dR Rozmey yang sudah diterima pengguna di negara ini,” katanya ketika ditemui selepas pelancaran produk itu, di Bandar Darulaman, baru-baru ini.

DSC_0239

Ketiadaan asrama dan surau wanita di Pondok Angkat Maahad Syatirie, Sungai Dedap,Yan, Kedah mendorong Presiden dR Rozmey Group (dRG), Datuk Dr Che Rozmey Che Din untuk membina sebuah asrama dan dan surau dua tingkat bernilai RM500,000 yang dijangka siap menjelang pertengahan tahun 2012.

Pembinaan surau dan asrama wanita itu amat penting bagi memenuhi permintaan ibu bapa yang ingin menghantar anak mereka untuk mendapat pendidikan agama di pondok yang sehingga menempatkan lebi 100 pelajar lelaki dari seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

Datuk Dr Che Rozmey berkata selepas mengadakan perbincangan dengan pengasas pondok, Ustaz Zulkifli, dia bersetuju untuk membina surau dan asrama wanita di situ yang boleh menempatkan lebih 100 pelajar wanita apabila siap kelak

“DDR terpanggil untuk terus membantu pondok angkat ini selepas melihat komitmen yang tinggi Ustaz Zulkifli dan tenaga pengajar untuk membangunkan pondok ini selain permintaan ibu bapa yang ingin menghantar anak perempuan mereka ke pondok ini. Ketiadaan asrama dan surau menghalang mereka untuk ke sini.

“Tiada yang lebih menggembirakan apabila dengan izin Allah, ddr mampu memberi infak kepada pondok ini dan ini adalah satu tanggungjawab sebagai seorang usawahan muslim untuk membantu secara berhemah selepas mendapat nikmat dan limpahan rezeki daripada Yang Maha Esa,” katanya ketika ditemui di ibu pejabat dRG semalam.

                  

Wanita bertudung yang memenuhi tuntutan ajaran Islam

Antara alasan-alasan yang sering dikaitkan oleh wanita masa kini yang enggan menutup aurat ketika dinasihati oleh rakan-rakan berlandaskan ajaran Islam ialah :-

1. Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?

-Yang pasti, tak tutup aurat, kompom masuk neraka.

2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.

-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. “Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia”. Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, ” pakai tudung tak mestinya baik..bla…bla…bla…”

3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat.

-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.

4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.

-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?

5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.

-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?

6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.

-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.

7. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.

-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?

8. Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.

-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.

9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.

-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.

10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)

-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?

11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.

-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.

12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..

-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.

13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.

-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.

“Wahai wanita, setiap ciptaan tuhan yang berharga di dunia ini akan terlindung dan amat sukar untuk diperolehi. Di mana kamu boleh dapatkan permata? Tertanam jauh di perut bumi, tertudung dan dilindungi. Dimana kamu jumpa Mutiara? Terbenam jauh di dalam lautan, tertudung dan dilindungi oleh kulit kerang yang cantik. Di mana kamu cari emas? Terperosok di lapisan bumi tertudung dengan lapisan demi lapisan tanah dan batu. Tubuh kamu adalah suci malah lebih berharga daripada emas mahupun permata. Oleh itu kamu juga perlu bertudung dan melindungi diri kamu.”

Sedekah....Sumbangan dengan menggunakan kekayaan harta yang diperolehi adalah digalakkan dalam Islam

Diriwayatkan daripada Abdullah bin Mas’ud r.a katanya: “Nabi Muhammad SAW pernah bersabda :” Janganlah ingin menjadi seperti orang lain kecuali seperti dua orang ini. Pertama, orang yang diberi Allah kekayaan berlimpah ruah dan ia membelanjakannya secara benar (di jalan yang adil dan sesuai dengan perintah Allah). Kedua, orang yang diberi Allah al-hikmah dan ia berperangai sesuai dengannya dan mengajarkannya kepada orang lain.”(al-Bukhari)

Huraian
Setiap perbuatan ada matlamatnya masing-masing. Tetapi apa yang kita inginkan dalam hidup ini? Ilmu, wang atau selainnya?

Perumpamaan orang yang kaya harta dan menafkahkan hartanya di jalan Allah adalah seperti benih yang menumbuhkan tujuh butir, pada setiap butir terdapat seratus biji. Hakikatnya, kaya dan miskin akan menguji tahap keimanan seseorang.

Tidak semestinya yang kaya kurang imannya dan yang miskin pula kuat imannya atau sebaliknya. Jika direnung manakah yang lebih utama, ilmu atau harta? Tentu sekali ilmu kerana seperti kata sayidina Ali: “Ilmu akan menjaga diri mu, sementara harta adalah sebaliknya, kamu yang harus menjaganya.” Namun alangkah baiknya jika kita kaya kedua-duanya.

Kaya harta dan kaya ilmu kerana kedua-dua mampu menaikkan kedudukan kita bukan sahaja di sisi manusia bahkan di sisi Allah SWT iaitu dengan cara memanfaatkan kurniaan Allah itu ke jalan yang diredhai-Nya.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 98 other followers